Vi söker en politisk sekreterare/kommunikatör

Vi söker en ny medarbetare till vårt team! Huddinge är en av landets snabbast växande kommuner och befinner sig i en expansiv fas. Om du vill arbeta med samhällsutveckling på en politisk nivå och är vass på kommunikation är det här rätt tjänst för dig.

Tjänsten som politisk sekreterare är mångfacetterad men din huvudsakliga inriktning kommer att vara kommunikation. Befattningen omfattar arbetsuppgifter som att skapa innehåll för sociala medier, skriva debattartiklar, pressmeddelanden och insändare, planera digital och tryckt annonsering, ansvara för press- och mediakontakter. Det kommer också att innebära en del administrativa uppgifter som kräver att du är ordningsam och kan hålla ihop många lösa trådar.

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av att kommunicera på olika typer av plattformar. Du är en kreativ person som kan göra spännande och intressanta inlägg om kommunens verksamhet. Du måste ha god analytisk förmåga och kunna anpassa dina budskap efter målgrupper. Det är meriterande om har kunskaper inom grafisk design och bild- och videoredigering. Du måste givetvis vara en duktig skribent med goda språkkunskaper. Vi är ett litet kansli och det är av stor vikt att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du måste ha god social förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Det är också en förutsättning att du delar partiets värderingar.
Meriterande:

• Har jobbat med kommunikation och sociala medier tidigare
  • Kan bild- och videoredigering på en grundläggande nivå
  • Har politisk erfarenhet

Vi erbjuder dig en rolig och dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att växa i din kommunikatörsroll. Du kommer få jobba med frågor om samhällsutveckling på nära håll och vara med där avgörande beslut fattas. Du kommer vara en del av den politiska ledningen i den näst största kommunen i Stockholms län. Det är ett unikt jobb där du får chansen att opinionsbilda för värderingar som du tror på.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som varar till
mandatperiodens slut. Anställningen omfattas inte av LAS.
Arbetstider: Kontorstid måndag till fredag. En del möten förekommer
utanför vanlig kontorstid.
Placeringsort: Kommunstyrelsens kansli i centrala Huddinge
Omfattning: Heltid.