Moderaterna i Huddinge söker ny politisk sekreterare

Moderaterna i Huddinge söker dig med ett stort samhällsengagemang som vill förstärka vårt lag och stötta oss i vårt arbete som största oppositionsparti. Som politisk sekreterare är du en nyckelperson i vår organisation och en brygga till den kommunala förvaltningen. Det är en händelserik och utvecklande tjänst som ger dig många erfarenheter.

Vi lägger stor vikt vid att du är en social person som har lätt för att samarbeta med andra. Du bör vara organiserad, självständig och ha förmågan att arbeta strukturerat även under press. Arbetet är diversifierat och därför ser vi gärna att du är lösningsorienterad och trivs med en stor variation av arbetsuppgifter.

Arbetet rymmer flera administrativa uppgifter som rör organisation och planering. För att lyckas i rollen behöver du tycka om att skriva, bearbeta text och vara en god kommunikatör. Det är också en förutsättning att du delar partiets värderingar.

Meriterande:

• Att du har jobbat inom offentlig förvaltning, gärna i en samordnande roll
  • Att du har en akademisk utbildning
  • Att du har ett tidigare engagemang inom Moderaterna
  • Att du har körkort

Vad vi erbjuder dig:

Som politisk sekreterare hos oss får du en unik arbetsplats mitt i utvecklingen i en av Sveriges mest spännande framtidskommuner. Under eget ansvar och med stort inflytande kommer du ha goda möjligheter att utveckla såväl dina politiska som organisatoriska och kommunikativa kunskaper. Om du brinner för politik kommer du att trivas bra här.

Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Huddinge
Anställningsform: Tidsbegränsad fram till 2026-12-31 med möjlighet till förlängning för rätt person.
Arbetstider: Kontorstid, arbetstid på kvällar och helger förekommer
Övrigt: Tjänsten som politisk sekreterare berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete, enligt kommunallagen. Tjänsten omfattas inte av LAS.

Sista ansökningsdatum: 2024-05-19

Vill du bli en del av det Moderata laget i Huddinge? Skicka in din ansökan redan idag då vi bearbetar urvalet och intervjuar löpande.

Skicka din ansökan till Love.bergstrom@huddinge.se