Jobba med politik

Moderaterna i Huddinge behöver förstärkning. Vi söker dig som vill hjälpa till att leda en av Sveriges mest spännande och snabbast växande kommuner.

OM TJÄNSTEN SOM POLITISK SEKRETERARE

Som politisk sekreterare arbetar du en hel del självständigt och har stora möjligheter till att planera dina dagar. Det är ett flexibelt jobb men som kan innebära kvällsarbete 2-4 tillfällen i månaden. Som politisk sekreterare har du en stor variation av olika typer av arbetsuppgifter. Det är en händelserik och utvecklande tjänst som ger dig många erfarenheter.

VI SÖKER DIG SOM..

… är en social person och som har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid att du är organiserad och kan jobba strukturellt även under press. Du måste vara lösningsorienterad och prestigelös då arbetet är väldigt diversifierat. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i skrift och vara serviceinriktad då du kommer vara som spindeln i nätet mellan förvaltningar och politiker. Eftersom att arbetet är väldigt självständigt måste du vara en självgående person med god initiativförmåga. Du måste sympatisera med Moderaternas värderingar men du behöver inte vara politisk aktiv idag eller har jobbat med politik tidigare.

MERITERANDE:

– Att du har jobbat inom offentlig sektor tidigare
– Att du har en akademisk utbildning
– Erfarenhet av kommunikation och sociala medier
– Att du innehar B-körkort

VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Huddinge kommun befinner sig i en expansiv fas. Redan nu är kommunen näst störst i Stockholms län och nästan överallt i hela kommunen pågår stora samhällsbyggnadsprojekt. Om du brinner för politik och samhällsutveckling kommer du att trivas bra här. Vi är en koalition bestående av Alliansen och två lokala partier: Drevvikenpartiet samt Huddingepartiet. Moderaterna har ordförandeskapet i Kommunstyrelsen, Grundskolenämnden, Gymnasie- och arbetsmarknadsnämnden, Bygglovs- och tillsynsnämnden samt vårt kommunala bostadsbolag Huge bostäder.

START: Enligt överenskommelse, dock tidigast 2020-01-27

PLACERINGSORT: Huddinge

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning

ARBETSTIDER: Arbetstid på kvällar och helger förekommer

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-12-08

ÖVRIGT: Tjänsten som politisk sekreterare berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete, enligt kommunallagen.

Skicka CV och personligt brev till Linus Björkman senast 8 december

KONTAKT: